Alla inlägg under augusti 2019

Av Josefine - 29 augusti 2019 19:17

Jag var väldigt osäker på om jag skulle skriva det här som kommer nu på en blogg,där folk kan läsa. Men jag känner att jag bara måste få ut mina känslor, och inte hålla dom inom mig, som alltid annars. Jag gjorde en abort för 4,5 år sen. Det var inget planerat, (det bara hände, så snälla inget hat nu).. Saken är den, att jag fortfarande mår fruktansvärt dåligt över det. Jag drömmer att jag blir gravid varje natt, att jag plussar på stickan. Det är så illa så jag knappt vill sova längre. Men jag vet att jag tog rätt beslut då att göra abort, det fanns inget annat alternativ just då, p.g.a min situation m.m Jag är också väldigt rädd, rädd att jag inte kan bli gravid på naturlig väg i framtiden, när det väl gäller. Tänk om?! Då hade jag min chans för 4,5 år sedan, min enda chans, som jag sen sumpade. Jag vet, man ska inte tänka så. Men jag kan inte hjälpa det. Jag vet inte vad jag ska göra helt ärligt.. Men en sak vet jag iallafall. Att det kanske är på tiden att kontakta en psykolog för det + för lite annat, som vi inte behöver gå in på just nu.. Jag drar bara ut på det, för jag går runt och oroar mig hela tiden. Jag SKA fixa det här, med eller utan hjälp, och hur lång tid det än må ta. Jag vill ju må bra, om inte för min egen skull, så iallafall för min familj och mina vänners skull. 


Det här var ett väldigt personligt inlägg, nästan det mest personliga inlägget jag nånsin skrivit tror jag... Så snälla, sprid kärlek!!!! <3 Ta hand om er, och era nära och kära. Kram <3 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards